A hét nagy eseménye volt Amerikában Obama szenátor és elnökjelölt 30 perces politikai hírdetése. Felmérések szerint 30 millióan nézték, a politikai kommunikáció nagy pillanata volt.
Úgy kezdődik, akárha egy gyümölcstea-reklám lenne, ha nem egy dohányzásellenes országról beszélnénk, akkor hiányolnánk a gondosan nyírott bajuszú nagypapát svájci gyártmányú fahéjízesítésű pipafüstbe burkolózva, a huncut terrier pont elcsórja a gombolyagot a nagymama kötögető-szettjéből, az unokák épp a nyitott ablak képkivágatában hancúroznak a gondosan vágott füvű kertben a repülőmodellel, a szülők pedig megfontoltan dolgoznak, építik a jövőt.
Középosztályi adócsökkentés, kormányzói támogatások Ohióból, Kansasból, Masschussettsből. Majd Michelle (Obama felesége) érkezik, mennyi Harry Pottert is olvasott a kislányoknak a papa, hajrá, hajrá! Nyugdíjak értékének megőrzése, érzelmes zenék, szimfonikusok és a popkultúra ismert dallamai visszafogott szalonzenei verzióban.
Ezt a roppant hosszú reklámot rendesen csinálták meg reklámfilmes szempontból, több országos csatorna és rengeteg kisebb, helyi adó adta, főműsoridőben. Bejelentkezett a végén Floridából élőben, de ennek valójában semmi jelentősége nem volt.
A jelentőség nem ebben rejlett, hanem abban, hogy ez kampányfinanszírozási tour de force volt, Obama több, mint hatmillió dollárt költhetett erre a hírdetésre. Ami ugye arra is ráirányítja a figyelmet, hogy ez az ember, meg a csapata 650 millió dollárt gyűjtött jogszerűen kampányfinanszírozásra újszerű modszerekkel. Az idős hadfi ennek felét sem tudta összeszedni: ez az üzenet.
Saturday, November 1, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
linkál be a hirdetést! (rövid i) Tnx.
3 részben van fent, elős rész:
http://www.youtube.com/watch?v=a0JhEtzch4Y
pax Csoller!
jet
Post a Comment